Astăzi se joacă din nou la Ploiești, la cererea publicului, o comedie foarte faină despre care se spune că ar fi „dusă cu capul”. Da, mă refer la Un bărbat pentru Sara  🙂 Și tocmai mi-am amintit că nu v-am povestit cum a fost acum 2 săptămâni, când am avut și eu norocul să mă aflu printre cei 600 de spectatori care au aplaudat până când nu și-au mai simțit palmele… Dar permiteți-mi, vă rog, să-mi îndrept greșeala.

Am mers să văd Un bărbat pentru Sara pentru că mi-e foarte greu să spun nu unei comedii. Și pentru că distribuția este imposibil de ignorat. Și cred că a fost o decizie extrem de înțeleaptă din partea mea, pentru că vorbim despre un spectacol mi-nu-nat, pe care eu cred că e musai să-l vedeți.

Povestea îi are ca protagoniști pe Sara și Brandon, care se cunosc atunci când acesta din urmă este livrat în stare de inconștiență la ușa Sarei, de către Noogie, specialistul în servicii angajat de Marta, mătușa excentrică a Sarei. Până aici nimic ieșit din comun, nu? 😀 Doar că, atunci când se trezește, Brandon nu este doar extrem de confuz, ci și… logodit. Cu Heather, iubita aparent perfectă, care se îmbracă numai în maro. Și, evident, lucrurile se complică, iar destinul – cu puțin ajutor de la Noogie, desigur – continuă să îl aducă pe Brandon înapoi în apartamentul Sarei. Iar ce se întâmplă mai departe vă puteți imagina, nu-i așa? Da, cei doi se îndrăgostesc. Însă drumul lor către happy end este presărat cu o combinație irezistibilă de întâmplări cel puțin neobișnuite, dezvăluiri neașteptate, respirație gură la gură și replici tăioase.

Este imposibil să nu te regăsești, cât de puțin, chiar și în treacăt în ceea ce vezi pe scenă și de aici valoarea piesei crește inestimabil. Dar, dincolo de povestea scrisă de Sam Bobrick, care ne îndeamnă cu umor la o clipă de introspecție, mai sunt o mulțime de alte elemente care transformă Un bărbat pentru Sara într-un spectacol genial. Umorul e fin și actual, condimentat exact atât cât trebuie și dozat cu precizie matematică în fiecare minut al piesei. Apoi se adaugă, desigur, scenografia, muzica și abordarea regizorului Claudiu Goga. Și, mai ales, interpretarea impecabilă.

Timp de două ore, Diana Cavallioti și Andi Vasluianu – căci prin ei prind viață Sara și Brandon, electrizează publicul cu jocul lor. Energici, naturali, perfect stăpâni pe fiecare gest și fiecare frază. Oricine i-a văzut vreodată pe cei doi jucând știe despre ce vorbesc. Iar lor li se alătură Emilia Popescu, în rolul mătușii Marta. Și Constatin Cotimanis, în pielea lui Noogie. Și Andreea Vasile, care o interpretează pe Heather. Cinci oameni extraordinari cu un talent și cu o pasiune pentru scenă ce nu par să cunoască limite.

Un bărbat pentru Sara este, teoretic, o comedie romantică. Practic este mult mai mult decât atât. Este o schiță subtilă, conturată cu un umor supercalifragilistic, a temerilor care ne încearcă pe toți la un moment dat, atunci când vine vorba despre o relație. Este un spectacol de la care pleci un om mai bun. Pentru că râsul vindecă și reușește să transforme orice emoție într-una pozitivă. Iar la Un bărbat pentru Sara se râde mult și se râde extraordinar de bine. Și ce altă dovadă poate fi mai grăitoare pentru valoare unei piese de teatru decât reacția sinceră a unui public care se bucură de fiecare moment și care își exprimă la final recunoștiința cu un aplomb teribil. Fiindcă sunt sigură că întâmplarea de la Ploiești, unde aplauzele nu au încetat nici după ce Andi ne-a atras, în glumă, atenția că s-a făcut târziu, iar cortina a coborât pentru ultima dată, nu a fost una singulară. Iar eu, personal, cred că vorbim despre una dintre cele mai bune comedii ale momentului, care se remarcă printr-un text fantastic, exploatat genial de către o echipă de oameni și mai geniali. Și, acestea fiind spuse, mai aveți nevoie de vreun alt argument ca să mergeți la teatru?